strony internetowe
tworzenie stron
Blog  »  Bilbord – dobra inwestycja czy zbędny koszt?

Bilbord – dobra inwestycja czy zbędny koszt?

Szalejąca inflacja, próby uporania się po problemach z pandemią i lockdownem – to wszystko sprawia, że wiele firm albo mocno tnie koszty na reklamę, albo stara się wybrać tę najlepszą i najbardziej skuteczną dla swojego biznesu. To zupełnie zrozumiałe. Jednak, czy dobrym rozwiązaniem jest rezygnacja z reklamy? Oczywiście, że nie, bo to właśnie ona pomaga zarabiać i to ona, jak wiadomo, jest dźwignią handlu. Najważniejsze jest to, aby odpowiednio dobrać reklamę do sposobu i charakteru prowadzonej działalności. Oczywiście, nasza Agencja Reklamowa może pomóc Państwu w dopasowaniu najlepszej i najkorzystniejszej opcji.  Dziś chcielibyśmy przybliżyć jedną z form reklamy – bilbord reklamowy. Znany wszystkim doskonale. Bilbordy znajdziemy w miastach i na wsi, przy drogach głównych, na płotach i ogrodzeniach. Jest to niezwykle skuteczna forma reklamy, jednak, nie dal każdego biznesu. Zapraszamy do lektury!

Czym jest bilbord?

Bilbord często nazywany jest także banerem reklamowym. Czym się charakteryzuje? Przede wszystkim wielkością. Jest to zazwyczaj duża reklama, którą umieszcza się na ogrodzeniach, płotach, ale również na specjalnych słupach i rusztowaniach. Jest to reklama duży, umieszczona często wysoko, dzięki temu jest znakomicie widoczna. Bilbordy są jedną z najbardziej popularnych rodzajów reklamy zewnętrznej dla wielu firm. Najważniejsze cechy bilbordu to:

- duży rozmiar

- dobra widoczność

- trwałość

- odporność na niekorzystne warunki atmosferyczne

- stosunkowo niska cena

Dla osób chcących zamówić bilbord ważną wiadomością jest to, że bilbordy są bardzo trwałe i długo mogą spełniać swoje zadanie. Jeżeli są odpowiednio duże oraz odpowiednio ułożone, ich widoczność jest doskonała! Widoczne są nawet ze 100 metrów! Bardzo dobrą informacją jest także fakt, że bilbordy nie są reklamą drogą, co oznacza, że można je aktualizować i zmieniać.

 

Dla kogo bilbord jest dobrą firmą reklamy?

Oczywiście nie dla każdej firmy i nie dla każdej działalności bilbord będzie dobry. Klientów, którzy wybierają tę formę reklamy, można podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich to firmy mające szeroki, często ogólnopolski zasięg. Wtedy, reklama na bilbordach prezentowana jest na terenie całego kraju, najczęściej w dużych miastach lub niedaleko głównych dróg. Druga grupa klientów to Ci, którzy działają na terenie miasta lub województwa i chcą wypromować biznes, produkt lub usługę. Nie jest to najlepsza forma reklamy dla firm bardzo małych, jednoosobowych działalności, chociaż zdarzają się takie przypadki. Bilbordy w przypadku bardzo małych, lokalnych firm ma zastosowanie wtedy, gdy firma jest niszowa i chce poinformować o swojej działalności na terenie np. konkretnej dzielnicy. Bilbordy wybierane są również przez różnego rodzaju instytucje, które chcą poinformować o wydarzeniu lub kampanii społecznej.

 

Czy społeczeństwo lubi bilbordy?

Okazuje się, że tak. Wprawdzie wiele osób narzeka, że miasta są przesycone reklamami, jednak, od kilku już lat władze samorządowe dbają o to, aby miasta nie były zalane bilbordami i innymi wielkoformatowymi reklamami.  Dla odbiorcy nie są to reklamy uciążliwe, nie ingerują w prywatność. Odbiorca widzi reklamę i sam, bez nacisku, może zdecydować, czy jest ona godna jego uwagi.

 

Jaki powinien być bilbord?

Jest to sprawa kluczowa, w sytuacji, kiedy decydujemy się na jego zamówienie. Przede wszystkim bilbord musi być estetyczny i czytelny. Tylko wtedy, konsument zwróci na niego uwagę i przyswoi to, co się na nim znajduje. Jeżeli umieścimy na nim zbyt wiele informacji, haseł i reklam, będzie nieczytelny, będzie rozpraszał uwagę zamiast ją skupiać, a to wszystko spowoduje, że stanie się on reklamą zupełnie bezużyteczną. Dlatego tak ważny jest projekt bilbordu. W naszej Agencji Reklamowej mogą państwo liczyć na profesjonalne doradztwo, projekt oraz wykonanie. Jesteśmy do Państwa dyspozycji! Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!

Mińsk Mazowiecki Agencja Reklamowa