strony internetowe
tworzenie stron
Blog  »  Czym powinna charakteryzować się dobra strona www?

Czym powinna charakteryzować się dobra strona www?

Strona internetowa jest dziś głównym nośnikiem reklamy i informacji o firmie.
To dzięki niej wielu klientów może szybko znaleźć firmę, z której usług chciałby skorzystać, zapoznać się z ofertami, produktami czy cennikiem.
Zdają sobie z tego sprawę właściciele firm, którzy licznie zgłaszają się do nas z prośbą o stworzenie dla nich idealnej strony www lub wprowadzenie na istniejącej już stronie poprawek, które poprawiłyby jakość jej funkcjonowania.
W poniższym wpisie, chcemy zająć się bardzo istotnym tematem: czym powinna charakteryzować się dobra strona www i czy to, w jaki sposób zostanie wykonana, faktycznie ma wpływ wizerunek, marketing i sprzedaż w firmie.

 

 

Nie każda strona internetowa jest dobra

Przede wszystkim należy podkreślić, że sam fakt posiadania strony internetowej nie gwarantuje sukcesu marketingowego. Nie nie każda strona internetowa jest dobra. I nie trzeba być wcale specjalistą, aby to rozpoznać. Każdemu z nas na pewno przydarzyła się sytuacja, w której wchodząc na konkretną stronę internetową czujemy pewien dyskomfort i po prostu ją opuszczamy. Powody są różne. Poniżej kilka przykładów:

 

  • strona jest zbyt wolna – klient wchodzący na stronę irytuje się, ponieważ nie może sprawnie poruszać się po stronie. Obrazy i teksty i poszczególne zakładki ładują się bardzo wolno. Przyczyn może być wiele: chwilowe przeciążenie serwera, nieprawidłowy kod, zbyt duża ilość plików JavaScript lub plików graficznych, które nie zostały odpowiednio zoptymalizowane, są nieprzeskalowane i inne;
  • strona nie jest responsywna – responsywność, inaczej technologia RED pozwala na dopasowanie wyglądu strony do wszystkich urządzeń mobilnych. Jeżeli strona nie jest responsywna, klienci korzystający ze smartfonów, telefonów, tabletów, będą mieli do niej utrudniony dostęp.
  • strona zaprojektowana w sposób nieintuicyjny – najważniejsze dla klienta informacje powinny być dla niego łatwo dostępne. Zwłaszcza menu strony powinno być intuicyjne. Jeżeli klient będzie musiał długo szukać informacji o produkcie, cenie, czy kontakcie do firmy, z pewnością się zirytuje i poszuka innej firmy, której strona www jest szybka i intuicyjna;
  • na stronie pojawiają się zbyt częste reklamy i wyskakujące okienka – jeżeli na Twojej stronie zamieszczone są nieodpowiednio przemyślane i męczące pop-upy, reklamy i banery, jest duże prawdopodobieństwo, że klient opuści Twoją stronę, zanim zapozna się z ofertą. To nie oznacza, że należy zupełnie z nich zrezygnować (niektóre z nich są konieczne, np. zgody), jednak powinny być dobrze przemyślane, odpowiednio dopasowane do strony i nie powinny pojawiać się za często.
  • strona nie zapewnia szybkiego kontaktu – obecnie klienci nastawieni są na zdobywanie szybkich informacji. Jeżeli nie znajdują ich na stronie, poszukują jak najprostszej i jak najszybszej drogi kontaktu do właściciela. Dziś podanie adresu, numeru telefonu czy też emaila nie zawsze wystarcza. Dla ulepszenia kontaktu stosuje się np. media społecznościowe czy tez czat online.

 

Nie tylko nastawienie na odbiorcę

Chociaż odbiorca strony, a więc Twój klient lub potencjalny klient, są bardzo ważni to jednak oprócz użyteczności, funkcjonalności i dostępności, należy zadbać również o łatwą obsługę. Dobra strona www powinna być łatwa w obsłudze nie tylko dla odwiedzających ją klientów, ale również dla osoby, która się nią zajmuje. Modyfikowanie, dodawanie treści i zarządzanie stroną powinno być jak najbardziej ułatwione.

 

W Vizion Studio dbamy o to, aby przygotowywana przez nas strona spełniała wszystkie najważniejsze kryteria. Zwracamy szczególną uwagę na wygląd i użyteczność witryny www, estetyczny projekt graficzny, logiczny układ i przejrzystość treści, łatwą edycję, a także na to, aby zapewnić SEO friendly, możliwość skutecznego pozycjonowania w celu dotarcia do jak największej liczby klientów. Jako doświadczona agencja reklamowa, zawsze staramy się zachować taką estetykę strony, aby pasowała do kompleksowej identyfikacji wizualnej firmy.

Mińsk Mazowiecki Agencja Reklamowa