strony internetowe
tworzenie stron
Blog  »  Gazetki reklamowe – jak dotrzeć do konsumenta? Cz. 1

Gazetki reklamowe – jak dotrzeć do konsumenta? Cz. 1

Gazetka reklamowa znana również jako gazetka promocyjna, to tradycyjna forma reklamy. Czy skuteczna? Jak każda reklama – skuteczna we właściwych warunkach. A więc, jeżeli będzie odpowiednio dopasowana do branży i grupy docelowej, z całą pewnością spełni swoje zadanie. W naszej Agencji Reklamowej Vizion Studio wykonujemy na zamówienie gazetki reklamowe, które mogą przydać się także w reklamowaniu Twojej działalności. Dziś przybliżymy Państwu cele, w których osiągnięciu mogą pomoc gazetki promocyjne, a także zagadnienia związane ze stroną techniczną, a więc ustaleniem nakładu, rodzajem papieru, rozdzielczością. Zapraszamy! 

Gazetka reklamowa – czy warto? 

W roku 2016 były przeprowadzone badania Open Resears Perspective, w którym niemal 70% badanych potwierdziło, że gazetki reklamowe zachęcają do zakupu. Aby jednak faktycznie gazetka reklamowa podniosła sprzedaż, ważne jest, aby zorganizować odpowiednią dystrybucję. Jeżeli gazetka faktycznie trafi do grupy docelowej, szansa na zwiększoną sprzedaż jest naprawdę bardzo duża. Chociaż bardzo duża grupa konsumentów korzysta z Internetu i tam sprawdza oferty, to nie można zapominać o tym gronie konsumentów, która zdecydowanie woli tradycyjną reklamę. Bardzo duża część osób, która np. wychodzi ze sklepu, decyduje się za zabranie gazetki reklamowej – zarówno z grupy osób korzystających na co dzień z Internetu, jak i tych, którzy z niego nie korzystają. 

Gazetki reklamowe a cel 

Przez stworzeniem projektu gazetki i zaplanowaniem nakładu, trzeba określić cele, które chcemy osiągnąć przy pomocy jej dystrybucji. Każda reklama, nawet najdrobniejsza, to koszty, które ponoszone są przez przedsiębiorcę – muszą więc bym przemyślane, bo nikt nie lubi wyrzucać w błoto swoich pieniędzy. Zatem, najpierw trzeba przemyśleć cele i naprawdę od nich będzie wiele zależało. Jaki może być cel? Może to być np. zwiększenie sprzedaży, ale nie tylko. Może zależeć nam na zwiększeniu ruchu w sklepie, rozreklamowaniu nowego produktu lub usługi, lub produktu, który już długo jest w ofercie, jednak z jakiegoś powodu nie został zauważony i jego sprzedaż jest niska. Dotyczy to także usług. Celem może być też zwiększenie świadomości klienta co do marki, firmy, kreowanie nowego modelu cen, zapoznanie z marką, jej wartościami. Celem może być też wyprzedanie z magazynów produktów sezonowych, które w kolejnym sezonie nie będą już modne, albo nie mamy ich gdzie przechowywać przez cały rok. 

Określenie grupy docelowej 

Kolejną bardzo ważną kwestią jest określenie grupy docelowej. Jest to grupa konsumentów, która, po pierwsze zazwyczaj sięga po gazetki i jest to dla niej zupełnie naturalne, a po drugie, jest to grupa, do której chcemy trafić – która niekoniecznie lubi gazetki, ale przez odpowiednią grafikę, produkty, okładkę, może gazetkę zabrać, przejrzeć i dokonać zakupu. Określenie takich grup docelowych wcale nie jest zadaniem prostym. Aby określić grupę, może kierowac się pewnymi kryteriami. Może to być wiek, a więc kierujemy gazetkę do osób młodych lub starszych – to jakiego dokonamy wyboru będzie łączyło się nie tylko z asortymentem, który oferujemy, ale także rodzajem grafiki, kolorystyka, hasłem reklamowym na gazetce. Może to być też grupa docelowa związana z konkretna branża, np. nauczyciele lub rodzice. Można brać pod uwagę stan cywilny, wykształcenie, zamieszanie, zawód, zainteresowania. 

Gazetka promocyjna a ramy czasowe 

Wydaje się to oczywiste, że jeżeli pojawia się na rynku gazetka promocyjna, to znajdują się w niej produkty, których sprzedaż jest ograniczona w jakiś sposób, np. czasowo. Jednak, bardzo często zapominamy o tym, aby dokładnie określić ramy czasowe, które będą jasne dla każdego, kto zdecyduje się na przejrzenie gazetki reklamowej i skorzystanie z oferty. Jeżeli ramy czasowe nie będą jasno ustalone, klient może czuć się oszukany, może też wyrobić sobie złe zdanie o marce.  Uwaga! Przy planowaniu ram czasowych, należy wziąć pod uwagę wiele czynników. Po pierwsze, kiedy drukarnia przekaże gazetki promocyjne, po drugie, kiedy trafią do odbiorów. Odbiorca musi mieć też czas z zapoznaniem się z ofertą i podjęciem decyzji. Nie może dojść do sytuacji, w której klient dostaje do ręki gazetkę reklamową, która jest już nieaktualna lub na zakup został jeden lub dwa dni. To nie tylko nieprofesjonalne, ale również niekorzystne z powodów finansowych. 

Wybór dobrej drukarni 

To, jak będą prezentowały się gazetki promocyjne w dużej mierze zależy od drukarni, która wybierzemy. Jest to kwestia nie tylko używanych materiałów, ale również doświadczenia i kontaktu z drukarnią. Bardzo wygodna dla klienta jest możliwość wykonania przez drukarnię całego projektu, od zaplanowania do realizacji. Dlatego warto współpracować z Agencją reklamowa, która działa kompleksowo i ma dobre opinie wśród swoich klientów. Dobra agencja stawia na kontakt z klientem, wspiera, proponuje różne rozwiązania i nie unika kontaktu, dlatego znacznie lepszym rozwiązaniem jest wybór dobrej agencji/ drukarni niż niesprawdzonego miejsca. 
 

Mińsk Mazowiecki Agencja Reklamowa