strony internetowe
tworzenie stron
Blog  »  Skuteczna reklama dla firmy lokalnej cz. 3

Skuteczna reklama dla firmy lokalnej cz. 3

Hiperlokalna reklama 

W dwóch poprzednich artykułach o skutecznej reklamie lokalnej, pisaliśmy o tym, czy jest reklama lokalna oraz jakie są rodzaje kampanii reklamowej dla reklamy lokalnej. Dziś chcielibyśmy skupić się na jeszcze jednym rodzaju reklamy lokalnej, a jest nim hiperlokalna reklam. Czym ona jest i kiedy warto ją zastosować? Zapraszamy do lektury! 

Usługa blisko, jak najbliżej 

Czy zdarzyło Ci się kiedykolwiek szukać potrzebnej Ci usługi tak blisko, jak to tylko możliwe? Np. chciałeś dokonać zakupu pewnej rzeczy, ale popsuł Ci się samochód i musisz iśc po nią pieszo lub podjechać tramwajem lub autobusem. Chcesz, aby sprawa była załatwiona tak szybko, jak to tylko możliwe i aby było wygodnie. Innym razem, szukasz dobrego fryzjera, ale na tyle blisko, aby nie musie przepychać się przez całe miasto i tracić czasu. A może potrzebujesz zegarmistrza na szybko bądź sklepu z zabawkami? Takie sytuacje zdarzają się często i właśnie hiperlokalna reklama pozwala nam znaleźć interesujące nas produkty i usługi w bliskiej okolicy. 

Hiperloalna reklama – czyli jaka? 

Hiperlokalna reklama to reklama biznesu działającego już nie tylko w jakimś mieście, ale w obrębie np. dzielnicy czy konkretnego osiedla. Stosowana jest wtedy, gdy przedsiębiorcy w sposób szczególny zależy na tym, aby mieszkańcy najbliższej okolicy dowiedzieli się o  oferowanych usługach i zostali stałymi klientami. Usługi i produkty, które można znaleźć blisko miejsca zamieszkania stały się szczególnie ważne czasie trwania epidemii, kiedy to wiele osób miało i nadal ma poważne obawy przed podróżą środkami transportu. W reklamy hiperlokalnej korzystają bardzo często firmy gastronomiczne, które szczególnie dziś, kiedy wiele osób pracuje zdalnie z domu, chcą zaoferować swoją kuchnię z szybkim dowozem. Wszystko to sprawia, że reklama hiperlokalna staje się obecnie bardzo popularna. 

Dla kogo reklama hiperlokalna? 

Reklama hiperlokalna to idealne rozwiązanie dla wszystkich małych przedsiębiorców lub przedsiębiorców, którzy mają swój biznes rozlokowany w różnych dzielnicach miast. Punkty gastronomiczne, małe punkty usługowe, sklepy zoologiczne, sklepy z zabawkami, warzywniaki, butiki z ubraniami i wiele, wiele innych lokalnych biznesów. 

Reklama hiperlokalna to naprawdę doskonały sposób na promocję swojego biznesu w czasie pandemii. Kiedy sklepy w galeriach są zamknięte, wtedy wzrasta zainteresowanie klientów biznesem lokalnym. Nawet jeżeli zapomnimy o COVID 19, z cała pewnością nawyki zakupowe pozostaną. Dlatego warto inwestować w hiperlokalną reklamę. 

Najskuteczniejsza reklama hiperlokalna 

Jaka reklama hiperlokalna sprawdza się najlepiej? Oczywiście wiele zależy od rodzaju usługi i produktów oraz od grupy docelowej. Jednak, zazwyczaj wykorzystuje się dwie metody: bardziej nowoczesna i zaawansowaną technologicznie oraz tradycyjna, klasyczna. Do pierwszej zaliczyć należy przede wszystkim pozycjonowanie strony internetowej, a w pierwszej kolejności stworzenie strony internetowej oraz inne działania w Internecie. Dzięki temu, wszyscy potencjalni klienci, którzy posiadają dostęp do Internetu mogą szybko wyszukać interesujące ich produkty i usługi. Druga metoda klasyczna, to plakaty, ulotki i banery reklamowe. 

Internet – nieograniczone możliwości dla każdego rodzaju reklamy 

Często wydaje się nam, że reklama w Internecie przeznaczona jest dla dużych firm, które chcą swoim zasięgiem objąć znaczne terytorium i którym nie zależy na tym, czy klient będzie z tego samego miasta, czy może w innego regionu czy nawet kraju. Owszem, reklama internetowa daje mnóstwo możliwości dużym formom, zwiększa zasięg ich funkcjonowania, jednak świetnie sprawdza się również w przypadku bardzo małych, lokalnych firm. Wiele przedsiębiorstw mieszkających lokalnie, wykorzystuje Internet do hiperlokalnej reklamy. Niektórzy mogą powiedzieć, że stworzenie strony internetowej oraz jej pozycjonowanie to zbyt duży koszt. Tak i nie. Dla jednej firmy działanie takie znacznie pomnoży przychody miesięczne i wtedy wydatki na pozycjonowanie nie będą wcale odczuwalne. Inne firmy jednak nadal nie będą mogły pozwolić sobie na taki wydatek, ale to wcale nie znaczy, że muszą rezygnować z reklamy internetowej. Doskonałym rozwiązaniem dla małych firm jest wykonanie wizytówki w Internecie i ogłaszanie się na wielu lokalnych portalach. To naprawdę przynosi oczekiwane efekty! 

Jednym z podstawowych działań dla reklamy internetowej hiperlokalnej jest stworzenie profilu Google moja firma. Dokładne uzupełnienie tego profilu pozwala klientowi odnaleźć dany biznes i pozyskać wszelkie informacje dotyczące adresu, numeru telefonu, adresu email, a także dowiedzieć się, bardziej lub mniej szczegółowo, jaki asortyment oferuje dana firma. Co ważne, dobrze wypełniony profil umożliwia wyszukanie biznesu na mapach Google. 

Aby profil był kompletny należy uzupełnić opis działalności firmy, wszelkie dane kontaktowe oraz wprowadzić odpowiednie kategorie i słowa kluczowe, po których firma będzie wyszukiwana przez klientów. Jeżeli masz z tym problem, warto zlecić te usługę agencji reklamowej, która dokładnie sprawdzi słowa kluczowe dla konkretnej branży, w której działasz. 

Innym rozwiązaniem proponowanym dla reklamy internetowej hiperlokalnej jest wykorzystanie Google Ads. Dzięki odpowiednim funkcjom, lokalizacja biznesu zostaje dopasowana do konkretnego obszaru, co pozwoli jeszcze szybciej i dokładniej zlokalizować twoją firmę potencjalnym klientom znajdującym się w okolicy. 

Hiperlokalna reklama tradycyjna 

Tradycyjne rodzaje reklam hiperlokalnych, prawie w niczym nie różnią się od reklam wykorzystywanych przez większe i naprawdę duże firmy. Są to bowiem banery reklamowe, ulotki czy plakaty. Kilka rodzajów reklamy zewnętrznej sprawdza się bardzo dobrze w reklamie hiperlokalnej. Ulotki i plakaty to jedne z takich rozwiązań. Chociaż ulotki nie zawsze są najlepszym rozwiązaniem dla firm dużych działających na sporym terytorium, to jeżeli chodzi o małe, lokalne firmy, ulotki charakteryzują się duża skutecznością. Podobnie jest z plakatami, które powinno rozwieszać się okazjonalnie. Najczęściej plakaty stosowane są wtedy, gdy planowane jest jakieś wydarzenie, np. impreza karnawałowa (jeżeli chodzi np. o klub muzyczny), zniżka na produkty (przy otwarciu butiku), rabaty na większe ilości produktów (np. lokalna piekarnia oferująca pączki na tłusty czwartek). Plakaty, zwłaszcza dobrze zaprojektowane, przyciągające wzrok, potrafią wiele zdziałać! 

Jak reklama hiperlokalna wpływa na rozwój firmy? 

Reklama hiperlokalna działa wielowektorowo. Oznacza to, że korzyści dla firmy są różnorodne; od tych finansowych, po korzyści marketingowe. Oczywiście najważniejszym zadaniem takiej reklamy jest pokazanie się oraz zdobycie nowych klientów. Reklama pozwala również stać się lepszym od konkurencji oraz zbudować bardziej wartościowy i trwały wizerunek firmy oraz marki na rynku lokalnym. W przypadku rozwiązań internetowych, reklama pozwala skierować ruch na punkt stacjonarny, co oczywiście wiąże się z większymi przychodami. 

Wielu potencjalnych klientów często nie wie, że usługi, które go interesują, znajdują się naprawdę blisko jego domu czy miejsca pracy. Gdyby o tym wiedział, z pewnością korzystałby z oferty Twojego biznesu. Dlatego naprawdę warto dać się poznać najbliższemu otoczeniu! 

Szyldy reklamowe, banery, a także oznakowanie witryn, to kolejne rodzaje zewnętrznej reklamy, która sprawdza się w lokalnej społeczności i w lokalnym biznesie. Agencja reklamowa, posiadająca swojego grafika, może pomoc w przygotowaniu przyciągających wzrok i ciekawych propozycji. Rozwiązania te są kosztowniejsze niż ulotki czy plakaty, jednak wystarczają na dłużej, nawet na kilka miesięcy czy lat, dlatego warto ponieść większy wydatek jednorazowo. 


Jaki rodzaj reklamy wybrać? 

Wybór rodzaju reklamy wiąże się przede wszystkim ze specyfiką prowadzonej działalności. Czasem potrzebne jest badanie rynku, innym razem agencji reklamowej wystarczy przeprowadzenie wywiadu lub audytu, innym razem wystarcza doświadczenie. W każdym razie, dobre agencje reklamowe, zawsze przeprowadzają bardzo dokładne rozmowy z właścicielami firm, prosząc o podanie wszystkich oczekiwań, zawężenie ich do tych najważniejszych. Każdą kampanię należy również dopasować do funduszy, które firma może przeznaczyć na reklamę dla swojego małego, lokalnego biznesu. Nasza Agencja reklamowa Vizion Studio bardzo chętnie pomoże! 

Jak możesz się z nami skontaktować?  Zachęcamy do kontaktu telefonicznego pod numerem 664 924 592 oraz e-mail: biuro@vizionstudio.pl. Nasza siedziba znajduje się Mińsku Mazowieckim. Zapraszamy! 
 

Mińsk Mazowiecki Agencja Reklamowa