strony internetowe
tworzenie stron
Blog  »  Jak strona www wpływa na sprzedaż Twoich usług?

Jak strona www wpływa na sprzedaż Twoich usług?

Obecnie większość firm, niezależnie od branży, posiada strony internetowe. Niestety, nie wszystkie spełniają wytyczne dotyczące standardów stron, nie wszystkie są przyjazne dla użytkownika, nie wszystkie spełniają swoje zadanie tak jak należy. Niektóre firmy, chociaż jest ich już niewiele, w ogóle nie posiada swojej strony internetowej. Przyczyna takiego zaniedbania jest niewiara w to, że strona www może pozytywnie i znacząco wpłynąć na sprzedaż. Chcemy zatem wyjaśnić, jakie znacznie w sprzedaży produktów i usług ma odpowiednio przygotowana strona internetowa.
Zapraszamy!

Statystyki ze świata

Z najnowszego raportu Digital 2020 możemy dowiedzieć się, ze ponad 4,5 miliarda ludzi na świecie korzysta z internetu – to 60% populacji. Dodać należy również, że z każdym miesiącem liczby te oczywiście rosną. Przeciętny użytkownik internetu codziennie spędza w sieci blisko 7 godzin! Ponad połowę tego czasu spędzamy online wykorzystując urządzenia mobilne (telefony, smarfony, tablety).


Statystyki z Polski

A jak kształtują się statystyki z Polski? Z raportu Polskiego Badania Internetu dowiadujemy się, że w marcu bieżącego roku z internetu korzystało 28,6 mln Polaków, w tym 14,6 mln kobiet i 14,1 mln mężczyzn. Jak podaje CBOS w Polsce przynajmniej raz w tygodniu korzysta 69% dorosłych obywateli.


Statystyki e-commerce w Polsce

Warto również przyjrzeć się statystykom dotyczącym robienia zakupów w sieci przez Polaków. Badania E-commerce w Polsce – Gemius dla e-Commerce Polska  za rok 2019 jasno pokazują, że 62% Polaków robi zakupy w Internecie. W porównaniu do roku poprzedniego jest to wzrost aż o 6%. Bez wątpienia grupa klientów kupujących towary i usługi przez Internet będzie wciąż rosła. Zainteresowanie zakupami online nie dotyczy wyłącznie osób młodych. ¼ kupujących online to ludzie powyżej 50 roku życia. 

Już na podstawie takiej niewielkiej ilości danych przedstawionych powyżej, można dojść do wniosku, że internet jest przestrzenią, która naprawdę może przynieść każdemu przedsiębiorcy naprawdę wiele korzyści. Czy można bowiem przejść obojętnie obok tak dużej liczby potencjalnych klientów? Czy warto rezygnować z reklamy w przestrzeni internetowej? Czy przedsiębiorcy dziś mogą pozwolić sobie na nieobecność online? Na każde z tych pytań, odpowiedź powinna brzmieć: oczywiście, że nie.

 

Strona internetowa pozwala dotrzeć do dużej liczby klientów

Obecnie żaden inny rodzaj reklamy nie umożliwia tak dużych możliwości dotarcia do potencjalnych klientów – zarówno na konkretnym terytorium (lokalnie), jak i w całej Polsce, ale też na świecie. Jeżeli strona jest odpowiednio stworzona (zachęcamy do zapoznania się z artykułem Czym powinna charakteryzować się dobra strona www) oraz pozycjonowana, jej zasięgi mogą być bardzo duże! Mając stronę www, z całą pewnością regularnie będziesz zyskiwał zupełnie nowych klientów, którzy poszukują firm i interesujących ich ofert niemal wyłącznie w sieci.

 

Strona internetowa poprawia wizerunek firmy

Strona www, zwłaszcza ta dobrze zaprojektowana, pomaga w budowaniu profesjonalnego wizerunku firmy.

Załóżmy taką sytuację: słyszysz od kogoś ze znajomych, że korzystał z pomocy doskonałego ślusarza, który wykonał mu piękne meble łazienkowe. Ty też potrzebujesz nowych mebli. Dostajesz do tego specjalisty numer telefonu. Dzwonisz. Specjalista może być zajęty swoją pracą i nie odbierze telefonu. Zaczynasz szukać informacji o nim w Internecie. Jeżeli nie ma on swojej strony w sieci, być może zadzwonisz do niego jeszcze raz, ale najprawdopodobniej, w efekcie poszukiwań online, znajdziesz dziesiątki innych specjalistów z tego samego miasta i zapewne skusisz się na ich usługi.  Jeżeli jednak ma on swoją stronę www i będziesz mógł przejrzeć galerię zdęć z realizacjami, przeczytać interesujące teksty na blogu, napisać e-maila – najprawdopodobniej to jego wybierzesz na wykonawcę usługi.

Strona internetowa budzi w klientach zaufanie i podnosi prestiż firmy.

 

Strona internetowa daje klientowi szereg informacji

Na dobrej stronie internetowej znajdują się wszystkie potrzebne klientowi informacje, które pozwalają podjąć mu decyzję. Jest to m.in. oferta wraz z cennikiem (nie w każdej branży podanie ceny jest możliwe, jednak warto podać chociaż zakres cen), galeria produktów, wykonanych usług, kontakt, blog z ciekawymi artykułami tematycznymi, a w niektórych przypadkach także sklep internetowy. Dzięki temu, klient będąc u siebie w domu może spokojnie przeanalizować koszty i jakość usługi, a kontaktując się z firmą, będzie już niemalże przekonany o skorzystaniu z usługi czy dokonaniu zakupu. Dobrze zaprojektowana strona internetowa, na której klient znajdzie wszystkie potrzebne informacje, zaoszczędzi również Twój czas! ni będziesz musiał wysyłać klientowi na emaila swoich realizacji, tłumaczyć, jakie usługi wykonujesz, a jakich nie – zawsze będziesz mógł odesłać do tego, co znajduje się na stronie.

Powyżej przedstawiliśmy tylko nieliczne plusy posiadania strony internetowej. Jest ich oczywiście o wiele więcej. Przykładem może być chociażby budowanie relacji z klientem, budowanie własnej marki, budowanie przewagi konkurencyjnej.

Wszystkich zainteresowanych stworzeniem strony internetowej, która zwiększy sprzedaż zapraszamy do kontaktu z nami. W Vizion Studio stworzyliśmy wiele stron internetowych z ciekawą i nieszablonową grafiką o szybkim i sprawnym działaniu. Co więcej, zajmujemy się nie tylko zaprojektowaniem i stworzeniem strony internetowej, ale również jej kompleksową obsługą.

 

Mińsk Mazowiecki Agencja Reklamowa