Logo jest jednym z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej firmy. Do naszej Agencji Reklamowej bardzo często zgłaszają się osoby, które są na etapie planowania i otwierania własnej działalności gospodarczej, licząc na naszą pomoc przy opracowaniu i zaprojektowaniu logo firmy. Wykonujemy takie zadania bardzo chętnie – posiadamy wiedze, doświadczenie i odpowiedni sprzęt. W dzisiejszym wpisie przedstawimy 5 cennych rad, które pomagają w stworzeniu idealnego logo!
Zanim przejdziemy do szczegółów…
Każdy przedsiębiorca, zanim otworzy swoja działalność, powinien zastanowić się, jak jego zdaniem powinna wyglądać identyfikacja wizualna jego firmy. Rzeczy takie jak kolory, motywy, czy hasło reklamowe trzeba bardzo dokładnie przemyśleć, bo to będą w przyszłości sprawiać, że klient będzie kojarzył je z firmą lub konkretnym produktem. Zawsze zachęcamy naszych klientów, aby zgłaszali się do nas ze swoimi pomysłami i planami na reklamę swojej działalności. Jeżeli jednak nie masz w ogóle koncepcji na identyfikację wizualną swojej firmy, również możesz się do nas zgłosić – razem z pewnością stworzymy wyjątkowy projekt!
Logo może przybierać różne formy. Może składać się z sygnetu (grafika), logotypu (nazwa) oraz tagline (krótkie hasło reklamowe). Wszystkie te części można ze sobą połączyć. Na rynku znajdziemy mnóstwo przykładów loga, na które składa się sygnet i logotyp (np. logo Pepsi) lub tylko sygnet (marka Apple), albo tylko z logotypu. Zastanów się, jakie rozwiązanie będzie dla Ciebie najlepsze.
Przesada i chaos nie są sprzymierzeńcem reklamy. Przekaz do klienta powinien być bardzo jasny i tak prosty, jak to tylko możliwe. Dlatego, nie zaleca się używania wielu kolorów przy tworzeniu logo oraz wykorzystywania różnych czcionek. Klient powinien przede wszystkim szybko zapamiętać logo i mieć łatwość z odczytaniem jego przekazu. Skomplikowane loga oczywiście istnieją na rynku, ale należą do wyjątków.
Chociaż logo może składać się z wielu elementów, warto zastanowić się, czy to na pewno konieczne. Logo powinno być minimalistyczne i zbudowane w ten sposób, aby było tylko skrótem myślanym. Przypomnij sobie najbardziej znane loga (Nike, Puma, Honda) – najczęściej są to symbole - sygnety. Naprawdę nie potrzeba niczego więcej, aby klienci kojarzyli logo z marką.
Przy projektowaniu logo nie można kierować się chwilowymi modami. Hasła modne dziś, nie będą modne za kilka miesięcy, podobnie jak symbole, czy trendy. Tworząc identyfikację wizualną dla swojej firmy należy pamiętać, że musi być ona oryginalna przez wiele lat – wielu firmom się to udało, zatem i Tobie może!
Logo musi być czytelne bez względu na to, jaki będzie miało rozmiar. Pamiętaj, że logo może znaleźć się zarówno na wizytówce czy na produkcie i wtedy najprawdopodobniej będzie miało bardzo mały rozmiar, jak i na billboardach reklamowych i innych materiałach wielkoformatowych, gdzie będzie bardzo wyraziste i duże. W obydwu przypadkach musi wyglądać tak samo dobrze.
Projektowanie logo nie jest łatwym zadaniem. Wymaga wiedzy i doświadczenia, wykorzystywania profesjonalnych programów, umiejętności pracy z nimi, ale również poczucia smaku i estetyki. Jak sprawdzić, czy agencja reklamowa spełnia oczekiwania? Jest na to kilka sposobów. Można sprawdzić, jak daną agencje oceniają jej klienci – dziś jest to bardzo proste! Opinie znajdują się w sieci na wyciagnięcie ręki! Można również poprosić Agencję o zaprezentowanie stworzonych już logo – w ten sposób można się przekonać, czy nadajecie na tych samych falach!
Oprócz usługi tworzenia logo, oferujemy również redesing, a więc zmianę istniejącego już znaku. Jest to bardzo ciekawy temat, dlatego poświęciliśmy mu osobny artykuł.
Wszystkich zainteresowanych stworzeniem nowego logo lub odświeżeniem zapraszamy do współpracy! Zadbamy o to, aby kluczowa wartość Twojej firmy stała się widoczna dla odbiorcy.