strony internetowe
tworzenie stron
Blog  »  Pozycjonowanie strony – najważniejsze zalety

Pozycjonowanie strony – najważniejsze zalety

Nasi klienci, którzy decydują się na pozycjonowanie, zainteresowani są przede wszystkim korzyściami, jakie niesie za sobą pozycjonowanie stron. To zupełnie zrozumiałe – każde biznesowe działanie, za które trzeba zapłacić, powinno przynosić korzyść. Zazwyczaj oczekujemy korzyści materialnych, jednak mogą to być również korzyści marketingowe czy wizerunkowe. Pozycjonowanie pozytywnie oddziałuje na wszystkie te sfery biznesu. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zalety pozycjonowania.

Wyższa pozycja strony w wynikach wyszukiwania

Pozycjonowanie przeprowadzane przez specjalistów przekłada się na wyższą pozycje strony w wynikach wyszukiwania. Wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania jest jednym z najważniejszych celów do jakich dąży pozycjonowanie. To dzięki wysokiej pozycji, można spodziewać się innych korzyści, o których napiszemy poniżej. Dzięki odpowiednio dobranym frazom kluczowym, ale też frazom tzw. długiego ogona (frazy odpowiadające na konkretne zapytania użytkowników, np.: czarne spodnie do jazdy konnej).
 

Zwiększona liczba osób odwiedzających stronę

Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania przekłada się na zwiększoną liczę użytkowników odwiedzających Twoją stronę. Oczywiście, nie każdy z nich od razu zostanie Twoim klientem, jednak należy traktować go jako klienta potencjalnego. Jeżeli nie dokona zakupu produktu lub usługi tym razem, być może zapamięta Twoją stronę/logo/markę/ nazwę i powróci w przyszłości. Jednak, nowi klienci na stronie internetowej zawsze zwiastują lepszą sprzedaż – to czy będzie to sprzedaż znacznie wyższa, czy tylko podwyższona, zależy od wielu innych czynników. Jakich? Atrakcyjności Twojej oferty, perswazyjnych tekstów na stronie, użyteczności i łatwego poruszania się po stronie (zachęcamy do zapoznania się z naszym artykułem Czym powinna charakteryzować się dobra strona www)

Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania i zwiększona liczba odwiedzających są od siebie bardzo zależne. Im wyższa pozycja, tym więcej potencjalnych klientów. Z kolei, im większy ruch na stronie, tym wyszukiwarka Google promuje stronę, pozwalając jej osiągnąć jeszcze wyższe pozycje!
 

Zwiększenie zysków firmy

To kolejny cel, który jest możliwy do osiągnięcia z użyciem pozycjonowania strony. Większa liczba klientów, łatwo dostęp do strony, to większa szansa na zwiększenie zysków firmy. Pojawiają się zupełnie nowi klienci, którzy wcześniej w ogóle nie mieli szans dowiedzieć się o istnieniu Twojej firmy. Ale nie tylko o klientów chodzi. Mogą pojawić się również nowi kontrahenci, osoby zainteresowane współpracą. Możesz zdobyć nowych dostawców, którzy oferują niższe ceny, zminimalizować koszty, zwiększyć obroty.
 

Zwiększenie rozpoznawalności marki

Systematyczne i skuteczne pozycjonowanie może być jednym z najważniejszych narzędzi prowadzących do zwiększenia rozpoznawalności marki. Rozpoznawalność w sieci umacnia pozycję firmy, zwiększając przewagę konkurencyjną. Budowanie zaufania do marki trwa często całymi latami, dlatego warto skuteczne działania wdrożyć jak najszybciej!
 

Budowanie odpowiedniego wizerunku firmy

Poprzez pozycjonowanie strony można zbudować konkretny wizerunek firmy. Dla swoich klientów i odbiorców, możesz strać się ekspertem w swojej dziedzinie. Jak to zrobić? Możesz zamieszczać na stronie wysokiej jakości kontent marketing, a więc przyjazne dla klientów i osób z branży treści, artykuły, filmy, poradniki. Dzięki temu nie będziesz jedynie przedsiębiorcą sprzedającym swoje usługi lub produkty, ale też ekspertem i osobą godną zaufania.
 

Elastyczność działań, zawsze skierowana na kolejne korzyści

Działania związane z pozycjonowaniem bardzo często można modyfikować. Oczywiście, są pewne działania standardowe, które firma zajmująca się pozycjonowaniem musi wykonywać na bieżąco, jednak wiele z działań może zostać zmodyfikowanych w czasie trwania umowy, tak, aby skutki pozycjonowania były jeszcze lepsze! Możliwa jest np. zmiana słów kluczowych, zwiększenie lub zmniejszenie ilości tekstów zamieszczanych na stronie, wprowadzenie nowych kanałów kontaktów z klientami.


Pozycjonowanie jest metodą reklamy dla każdej firmy

Warto pamiętać o tym, że pozycjonowanie jest skuteczną formą reklamy dla każdej firmy. Bez względu na wielkość biznesu, bez względu na jej zasięg – globalny czy lokalny, przynosi skutki. Wiele osób błędnie sądzi, że pozycjonowanie strony nie pomaga lokalnym biznesom stacjonarnym. Tymczasem działania SEO wspomagają sprzedaż bezpośrednią nawet małych biznesów lokalnych. Dzieje się tak dlatego, ponieważ dziś większość ludzi szukających interesujących ich usług w najbliższej okolicy, wykorzystuje do tego Internet.

Powyżej przedstawiliśmy wyłącznie niektóre zalety pozycjonowania stron www. Jest ich oczywiście wiele więcej i często są one mocno ze sobą związane. Pozycjonowanie jest mierzalne, w dłuższej perspektywie tańsze od innych metod reklamy, charakteryzuje się najwyższym czynnikiem ROI w porównaniu do innych metod reklamowania firmy, pozwala rozpoznawać, czego oczekują od nas potencjalni klienci – zalet pozycjonowania jest naprawdę wiele!

 

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat samego pozycjonowania stron internetowych, zachęcamy do zapoznania się z naszym artykułem Czym jest pozycjonowanie stron internetowych. A jeśli interesuje Cię pozycjonowanie swojej strony, zachęcamy do kontaktu! Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania!

Mińsk Mazowiecki Agencja Reklamowa