strony internetowe
tworzenie stron
Blog  »  Psychologia koloru – czy ważna w reklamie?

Psychologia koloru – czy ważna w reklamie?

O psychologii koloru mówi się bardzo dużo. Wpływa ona na zachowania i uczucia, wywołuje różne stany. Czy jednak na pewno ma ona aż tak duże znaczenie w kontekście reklamy? Czy faktycznie jest tak ważna i agencje reklamowe powinny brać ją pod uwagę? 

Psychologia koloru – hit czy kit 

Psychologia koloru znana była już w starożytności. Oczywiście nikt jej wtedy tak nie nazywał, jednak moc kolorów wykorzystywano zarówno w Egipcie jak i w Chinach do wzbudzania pewnych emocji, a nawet do leczenia i uzdrawiania. Wpływanie na innych za pomocą koloru nie jest zatem niczym nowym. Okazuje się, że każda z barw wpływa znacząco na nasz mózg, który reaguje w konkretny sposób. Wiedza ta jest nieoceniona w marketingu, może bowiem realnie wpływać na decyzje klienta dotyczącą dokonania zakupu. Wiedza na temat kolorów w marketingu gromadzona jest pod nazwą neuromarketingu – pomaga on w optymalizacji bodźców pomiarowych oraz w rozwijaniu badan marketingowych. Najlepsze agencje reklamowe, które przygotowują kampanie dla swoich klientów, bardzo dobrze znają się na psychologii koloru. Niejednokrotnie zdarza się, że agencja stara się nawet narzucić pewne rozwiązania klientowi – dzieje się to jednak w jak najlepszej wierze, gdyż specjaliści naprawdę doskonale wiedzą, które kolory oddziałują najmocniej na klienta. 


Kilka przykładów – kolory często wykorzystywane w reklamie 

Jednymi z najczęściej wykorzystywanych kolorów w marketingu i reklamie są niebieski i czerwony. Czerwony, chociaż kojarzy się z zakazem, to jednak w reklamie ma on swoje uzasadnienie – znacznie odróżnia się od innych kolorów, przyciąga uwagę i, co ważne, zachęca do kupowania impulsywnego. Oczywiście, nie każdej firmie zależy na tym, aby klienci kupowali impulsywnie i bez przemyślenia, jednak, w niektórych branżach, np. spożywczej,  jest to pożądany efekt. Z kolei kolor niebieski kojarzy się z profesjonalizmem, dlatego stosuje się go bardzo często w biznesie. 

Kolejnymi często wykorzystywanymi kolorami w reklamie są żółty i fioletowy. Kolor żółty to idealne rozwiązanie dla wszystkich tych branż, które promują witalność i optymizm. Występuje  najczęściej w reklamie produktów dla ludzi młodych. Z kolei kolor fioletowy uspokaja i pobudza kreatywność, wykorzystuje się go na produktach kosmetycznych, zwłaszcza tych przeciw starzeniu, ale również marketing od niego nie stroni. 
Jeżeli chcemy zareklamować produkty higieniczne, środki czystości doskonałym wyborem będzie biel, natomiast kolor czarny wykorzystywany jest głównie przez firmy, które oferują drogie i bardzo prestiżowe usługi. 


W Vizion Studio znamy się na kolorach 

W naszej Agencji Reklamowej Vizion studio doskonale znamy się na kolorach. Naszym klientom oferujemy zarówno opracowanie i stworzenie kampanii reklamowej od zera, a wiec idealnie dopasowanej do prowadzonej działalności z uwzględnieniem najmniejszych nawet niuansów oraz przygotowaniem wszystkiego co potrzebne do zareklamowania nowej działalności – działań w sieci, a więc stworzenia strony, pozycjonowania jej oraz innych działań związanych z reklamą internetową, a także reklamy zewnętrznej (reklama outdoor), a zatem banery, bilbordy, ulotki, plakaty, wizytówki, gadżety reklamowe, dibondy i szereg innych. Oczywiście rzadko Klienci decydują się na wykorzystanie wszystkich tych rozwiązań – pracujemy nad tym, aby dobrać dla Państwa najlepsze i najbardziej korzystne. Zapewniamy również możliwość oklejenia samochodów filmowych i prywatnych foliami zabezpieczającymi oraz kolorowymi, reklamowymi. Tak szeroka działalność reklamowa sprawia, że doskonale znamy się na psychologii koloru i wiemy, jak wykorzystywać kolory, aby skutecznie spełniały swoją rolę. Co więcej, dysponujemy bardzo nowoczesnym parkiem maszynowym, który pozwala na stworzenie reklamy w kolorach bardzo wyrazistych i przyciągających uwagę. 

Jeżeli chcesz zobaczyć nasze realizacje, koniecznie znajdź nasz profil na Facebooku Vizion Studio oraz sprawdź naszą galerię/portfolio, a przekonasz się, że kolory mają dla nas znaczenie!  

Jak możesz się z nami skontaktować?  Zachęcamy do kontaktu telefonicznego pod numerem 664 924 592 oraz e-mail: biuro@vizionstudio.pl
Nasza siedziba znajduje się Mińsku Mazowieckim. Zapraszamy! 


 

Mińsk Mazowiecki Agencja Reklamowa