strony internetowe
tworzenie stron
Blog  »  Reklama OUTDOOR - kiedy w nią inwestować?

Reklama OUTDOOR - kiedy w nią inwestować?

Dziś chcielibyśmy poruszyć temat najlepszego czasu na inwestowanie w reklamę zewnętrzna, tzw. reklamę OUTDOOR. Temat ten można rozpatrywać na wiele sposobów, np.  na jakim etapie rozwoju firmy warto zamawiać tego typu reklamę lub dla jakiego biznesu jest ona najlepsza. Jednak, my chcemy powiedzieć o pewnej sezonowości na reklamę zewnętrzną. Temat ten nie jest często poruszany, a wydaje się bardzo ciekawy i ważny. 

Dlaczego moja reklama nie działa? 

Wielu klientów, którzy się do nas zgłaszają, opowiadają historie o swoich przygodach z reklamą zewnętrzną. Często pytają, dlaczego ich reklama, na którą wydali nieraz niemałą kwotę, nie działała lub przynosiła naprawdę znikome korzyści. Oczywiście czynników, które na to wpływają może być naprawdę wiele, chociażby źle dobrana reklama, źle wykonana grafika etc. Jednak, równie ważny jest czas, kiedy dana firma zainwestowała w reklamę. Rozpatrzmy to na przykładzie sklepu ogrodniczego specjalizującego się w sadzonkach krzewów, drzew i kwiatów. Firma taka może zainwestować w duży billboard lub reklamę internetową zawsze – nie ma żadnych ograniczeń! Jednak, czy na pewno zawsze warto to robić? Ilu klientów będzie zainteresowanych zakupem sadzonek róż do ogrodu w listopadzie lub w grudniu? Czy jest zatem sens wydawać kilkaset złotych lub kilka tysięcy złotych na reklamę zewnętrzną reklamującą sklep ogrodniczy? Raczej nie i dlatego z reklamą warto poczekać kilka tygodni, kiedy klienci przestaną myśleć o świętach, a zaczną planować wygląd swojego ogrodu na wiosnę. Oczywiście z reklamą taka nie można czekać zbyt długo, aby konkurencja nas nie wyprzedziła – trzeba znaleźć złoty środek. Jest to możliwe w porozumieniu z dobą agencją reklamową. Jeżeli natomiast ktoś prowadzi biznes, który cechuje się największym zainteresowaniem w zimie, powinien o reklamie pomyśleć przed rozpoczęciem zimowego sezonu. 

Dopasowanie reklamy asortymentu do przyzwyczajeń klienta 

Jak już wspomnieliśmy, bardzo ważne jest, aby trafić z reklamą do użytkowników zainteresowanych danym produktem czy usługą w konkretnym czasie. Wbrew pozorom nie jest to łatwe. Aby idealnie dopasować reklamę do tego kryterium, należy przede wszystkim znać największą grupę docelową. Oczywiście grupę docelową należy określić już na etapie tworzenia biznesplanu, jednak nierzadko dochodzi do zmiany grupy docelowej w trakcie prowadzenia działalności, dlatego wciąż trzeba być na bieżąco i trzeba monitorować  wszelkie zmiany. Co to znaczy „poznać grupę docelową”? Nie oznacza to jedynie tego, aby wiedzieć, w jakim wieku jest największa grupa klientów, ale również z jakich narzędzi korzysta, aby znaleźć potrzebne produkty i usługi, jakie reklamy najbardziej na nią wpływają, czy często posługuje się Internetem, czy raczej właśnie na reklamę typu outdoor reaguje najlepiej. 

Na jakich klientów najlepiej działa reklama typu outdoor? 

Niemal na wszystkich. Jakiś czas temu, kiedy pozycjonowanie stron www zrobiło się naprawdę modne, wiele firm zdecydowało się na  reklamę internetową, nie badając rynku, na którym działają. Konsekwencją takiego działania był wprawdzie wzmożony ruch na stronie, jednak nie przekładało się to na realne zysku dla firmy. Oczywiście, pozycjonowanie strony internetowej i wszelkie działania internetowe mają sens, jednak muszą wypływać z realnych przesłanek, tzn.: moimi klientami w większości są użytkownicy internetu. Jeżeli jest inaczej, można inwestować w reklamę mieszaną lub w outdoor, w sytuacji, gdy większość klientów to osoby, które: 

  •  są w ciągłym ruchu, dużo się przemieszczają, 
  •  nie wykonują pracy biurowej, 
  •  nie mają stałego dostępu do internetu, 
  •  nie korzystają z urządzeń mobilnych z dostępem do sieci,
  •  są w wieku średnim lub są osobami starszymi. 

To oczywiście tylko niektóre z przykładów. Reklamy typu outdoor mogą też znacznie lepiej działać na świeżo upieczone mamy, które nie mają czasu na sprawdzanie ofert w Internecie, za to każda wolną chwilę spędzają z dzieckiem na spacerach. 

Jeżeli nie jesteś pewien, kiedy jest najlepszy czas na inwestycję w reklamę outdoor, jeżeli nie wiesz, jaka jest Twoja grupa docelowa, albo nie jesteś pewien, możesz się do nas zgłosić. Mamy odpowiednie doświadczenie, aby pomóc każdemu z naszych klientów dobrać najlepszą, najbardziej efektywną reklamę, która przełoży się na konkretne zyski. Nasza Agencja reklamowa Vizion Studio może zapewnić kompleksową usługę tworzenia kampanii reklamowych, zarówno tych internetowych, jak i klasycznych, outdoorowych. Jesteśmy do Państwa dyspozyji! 
 

Mińsk Mazowiecki Agencja Reklamowa