strony internetowe
tworzenie stron
Blog  »  Reklama w czasie koronawirusa (COVID-19)

Reklama w czasie koronawirusa (COVID-19)

Wszelkie obostrzenia wprowadzane zarówno w kraju jak i na świecie, negatywnie odbijają się na wielu branżach. Gastronomia, hotelarstwo, turystyka wymieniane są jakio te, które najmocniej odczuwają i odczują wprowadzane przez rząd ograniczenia. Jednak, nie tylko one. Niemal każda z branż dotknięta zostaje negatywnymi skutkami. Czy w takich okolicznościach, kiedy wiele firm zastanawia się nad zamknięciem działalności lub ograniczeniem ilości pracowników, warto w ogóle myśleć o reklamie? 

Reklama w trudnych czasach 

Koronawirus zaskoczył cały świat. Nikt nie spodziewał się, że może dojść do  tak nagłego spowolnienia niemal całej gospodarki. Czy zatem w czasie, kiedy tak wiele firm ma spore kłopoty, warto myśleć o inwestowaniu w reklamę? To oczywiście zależy od wielu czynników, ale należy pamiętać o tym, że bez dobrej reklamy firma może stracić znacznie więcej! Spowolnienie sprzedaży usług i towarów idący w parze z coraz mniejszą rozpoznawalnością marki może prowadzić wprost do zamknięcia firmy. Dlatego działania powinny być bardzo dobrze przemyślane i zorientowane na sukces, albo na przetrwanie, co dla wielu firm będzie sukcesem. Duża kampania reklamowa w czasach koronawirusa jest możliwa. Co więcej, wiele firm decyduje się na kampanie z wirusem w tle, zachęcając swoich klientów np. do bezpiecznych zakupów. W ten sposób nie tylko reklamują swoją firmę, ale również zwiększają świadomość społeczeństwa, co pozytywnie przekłada się na wizerunek firmy. A co jeżeli nie stać Cię na dużą kampanię reklamową? Czy to oznacza, że reklama w tym czasie nie jest dla ciebie i nikt jej nie zauważy! Absolutnie nie! Możesz wybrać strategię małych kroczków, często właśnie ta strategia jest najbardziej korzystna. Niektóre działania nie są bardzo kosztowne, a mogą uratować Twoją firmę, jeżeli rynek będzie w trudnej sytuacji jeszcze przez kilka miesięcy. 

Vizion Studio – pomożemy Twojej firmie 

Jak działać skutecznie? Przede wszystkim należy skupić się na odbiorcy. Zorientowanie na odbiorcę to zawsze jeden z najważniejszych warunków, które trzeba spełnić, aby mówić o  dobrej reklamie, a wiec reklamie skutecznej, przynoszącej firmie konkretne korzyści. Dziś mamy do czynienia przede wszystkim z Klientem, który mniej wychodzi na zewnatrz, a częściej zostaje w domu i robi zakupy przez Internet. Jeżeli do tej pory nie przykładałeś dużej wagi do reklamy w Internecie, być może jest na to najlepszy moment właśnie dziś. Z kolei, jeżeli Twoja reklama jest głównie w sieci, to powinieneś pomyśleć o jej rozszerzeniu na inne grupy docelowe. Być może twoja reklama była podzielona? Do młodszych klientów chciałeś dotrzeć wykorzystując innowacyjne metody, a do starszych klientów tradycyjne? Być może warto obecnie jeszcze raz rozważyć, jak przygotować reklamę w sieci, aby przyciągnęła jak największą grupę klientów. Skieruj swoje działania tam, gdzie mogą spotkać Cię największe korzyści.  

Pokaż się 

W czasie pandemii mamy poczucie zamknięcia, chociaż tak naprawdę życie toczy się dalej – i właśnie to musisz pokazać swoim klientom. Kiedy wiele sklepów mających swoje lokalne w centrach handlowych zostaje zamkniętych, dla innych jest to ogromna szansa. Zainwestuj w baner reklamowy, w reklamę outdoor – niech Twoi Klienci zobaczą, że Twoja firma nadal działa! Bądź widoczny dla stałych klientów, ale również otwórz się na tych nowych! Pamiętaj, że wiele się zmieniło. Potencjalni klienci należący do poszczególnych grup docelowych twojej firmy, inaczej spędzają czas, zostali zmuszeni do zmiany swoich nawyków, o innych porach wychodzą „na zewnątrz”. Podczas tworzenia reklamy należy wszystko to wziąć pod uwagę! 
Nie myśl o tym, co tracisz, myśl o tym, co możesz zyskać! 

Bądź blisko odbiorcy 

Klienci, konsumenci Twoich produktów i usług są zagubieni – jak niemal wszyscy. Musimy inaczej się zachowywać, akceptować ograniczenia, zmienić swoje przyzwyczajenia. Reklama zatem powinna być tak zaprojektowana, aby zapewnić Klienta o wsparciu, empatii i zapewnić o tym, że ma on duże wsparcie. Taki przekaz to naprawdę ogromny, pozytywny krok wizerunkowy. Wykorzystaj pandemie do realizacji własnych celów – to jest możliwe! 

Jesteśmy, działamy, nie poddajemy się! 

Klienci oczekują od marek, które znają i lubią, determinacji. Nie chcą słyszeć, że firma MOŻE przetrwa, MOŻE da sobie radę na rynku. Klient chce mieć PEWNOŚĆ, że firma która lubi działa i będzie działać dalej, że usługi, z których korzystał do tej pory są i będą dostępne za kilka tygodni i miesięcy. Ty jako właściciel firmy, jako osoba która jest gwarancją wizerunku firmy i jej stabilności, musisz zrobić wszystko, aby w odczuciu klienta być stabilnym partnerem. Reklama, w której zaznaczysz, że nadal działasz, nadal jesteś na rynku, nadal spełniasz oczekiwania swoich klientów. To naprawdę się opłaci – albo od razu, albo zaowocuje w przyszłości. 

Reklama a konkurencja 

Na rynku nie zawsze wygrywa ten, kto ma więcej pieniędzy. Najczęściej wygrywają te firmy, które mają dobre pomysły. Niestety, pandemia, która nas dotknęła spowoduje, że wiele firm nie przetrwa. Nie tylko z powodu braku środków, ale przede wszystkim z powodu zniechęcenia i braku pomysłu na dobrą reklamę. Wbrew pozorom, dla niektórych obecna sytuacja może przynieść bardzo dobre efekty wizerunkowe, a w przyszłości (lub nawet dziś) finansowe.  Skorzystanie z dobrej agencji reklamowej pozwoli na opracowanie kampanii reklamowej lub konkretnych działań, które mogą bardzo zmienić Twoją obecną sytuację. Trzeba tylko podjąć ryzyko. W Vizion Studio chętnie pomożemy zrealizować założone cele! 

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do kontaktu telefonicznego, e-mailowego lub poprzez formularz kontaktowy znajdujący się na naszej stronie w zakładce KONTAKT. 


 

Mińsk Mazowiecki Agencja Reklamowa