strony internetowe
tworzenie stron
Blog  »  Skuteczna reklama dla firmy lokalnej cz. 1

Skuteczna reklama dla firmy lokalnej cz. 1

Czym jest kampania reklamowa dla firmy lokalnej?

Wielu klientów jest zdania, że agencje reklamowe, w tym nasza Agencja Vizion Studio,  wykonują głównie zlecenia dla bardzo dużych firm, najczęściej ogólnopolskich, które potrzebują kampanii reklamowej na dużą skalę. Oczywiście, agencje reklamowe realizują projekty dla dużych firm, ale nie tylko. Niekiedy znacznie większym wyzwaniem jest stworzenie skutecznej kampanii reklamowej dla malej, lokalnej firmy, która chce przekonać do siebie klientów z okolicy i musi wygrać z konkurencją, która znajduje się na stosunkowo niewielkim terytorium. W naszej agencji wykonujemy szereg projektów dla firm lokalnych i chętnie podpowiemy, jak skutecznie realizować cele reklamowe. 
 

Czym jest reklama lokalna? 

Z reklamą lokalna mamy do czynienia wtedy, gdy dana firma działa na konkretnym, mniejszym terytorium, np. w  małej lub większej miejscowości, w jakimś mieście czy w konkretnym województwie. Pozyskiwanie klientów na mniejszym terytorium wcale nie jest łatwiejsze niż pozyskiwanie ich na skalę ogólnokrajową. Bardzo często małe firmy lokalne borykają się z bardzo dużą konkurencją działająca tuż obok. Reklama ma na celu wypromować firmę i jej produkty oraz usługi w taki sposób, aby firma mogła pokonać konkurencję i przyciągnąć jak największą liczbę lokalnych klientów. Nie jest to łatwe. 

Dobra agencja reklamowa może wybrać kilka rodzajów skutecznej reklamy dla firmy lokalnej lub stworzyć pełna kampanie wykorzystującą szereg różnych możliwości. Od czego zależy rodzaj kampanii reklamowej? 

•    od grupy docelowej, 
•    od lokalizacji i terytorium, 
•    od funduszy przeznaczonej na reklamę, 
•    od specyfiki produktu/usługi, 
•    od indywidualnych ustaleń. 

Jak odbywa się wybór rodzaju reklamy? 

Aby jak najlepiej przygotować ofertę firmy lokalnej przede wszystkim konieczne jest bardzo dokładne przeanalizowanie potrzeb konkretnej firmy. Nie zawsze przedsiębiorcy zależy wyłącznie na zwiększeniu obrotów, czasem w różnym stopniu, a nawet bardziej, zależy mu na rozpowszechnieniu informacji, na reklamie „samej w sobie” – chce, aby klienci w ogóle zapoznali się z jego produktem lub usługami. Dlatego tak ważna jest rozmowa i przeanalizowanie wszelkich potrzeb. Dopiero później następuje dobór odpowiedniej, najskuteczniejszej reklamy.  

Metoda prób i błędów 

Nawet najlepsza agencja reklamowa nie jest w stanie do końca przewidzieć, które działania reklamowe będą najbardziej korzystne. Najczęściej agencje reklamowe opierają się na badaniach oraz na własnym doświadczeniu. Jednak, zdarza się, że jedno i drugie zawodzi. Wtedy należy zmienić strategię i skierować siły na inny rodzaj reklamy. Klient nie powinien się zniechęcać wtedy zarówno do reklamy, jak i do agencji reklamowej. Jest to zupełnie normalne, że niekiedy konkretna strategia nie przynosi zakładanych korzyści lub są one mniejsze niż spodziewane. Oczywiście zdarza się, że pierwszy wybór jest strzałem w dziesiątkę i tego życzymy zarówno sobie jak i wszystkim naszym klientom! 

Zapraszamy do drugiej części artykułu, w której przedstawimy sposoby na zrealizowanie skutecznej kampanii reklamowej dla  firmy lokalnej. 

Jak możesz się z nami skontaktować?  Zachęcamy do kontaktu telefonicznego pod numerem 664 924 592 oraz e-mail: biuro@vizionstudio.pl
Nasza siedziba znajduje się Mińsku Mazowieckim. Zapraszamy! 

 

Mińsk Mazowiecki Agencja Reklamowa