strony internetowe
tworzenie stron
Blog  »  Szyld reklamowy – to nie takie proste jak się wydaje

Szyld reklamowy – to nie takie proste jak się wydaje

Szyld reklamowy jest jedną z podstawowych rodzajów reklamy zewnętrznej, tzw. reklamy outdoor. O reklamie tego typu rozpisywaliśmy się już artykule Reklama OUTDOOR – kiedy w nią inwestować, pomińmy zatem kwestie związane z korzyściami płynącymi ogólnie z tego rodzaju reklamy. Skupmy się dziś na samym szyldzie reklamowy. Dla wielu kwestia szyldu jest bardzo prosta – mamy nazwę i większość firm decyduje się na prosty, często najtańszy, szyld reklamowy. Czy to dobre rozwiązanie? czy szyld reklamowy wpływa na wizerunek firmy? Czy szyld reklamowy może sprawić, że firma będzie miała więcej klientów? Zapraszamy do lektury! 

Czym jest szyld reklamowy? 

Szyld reklamowy to jedna z najstarszych form reklamy. Najprościej mówiąc jest to – najczęściej – tablica, na której znajduje się informacja, z jaką firmą, działalnością, mamy do czynienia. Szyldy reklamowe umieszczane są nad wejściem do budynku, w którym prowadzona jest działalność, nad drzwiami lub z boku drzwi, jeżeli jest to działalność prowadzona w lokalu. Najczęściej z powieszeniem lub zamontowaniem szyldu (jeżeli jest on większych rozmiarów), nie ma problemu. Zdarza się jednak, że jeżeli ma on być zamontowany np. na zabytkowej kamienicy, potrzebne są odpowiednie zgody. Warto o tym pamiętać, aby nie stworzyć sobie problemów. 
 

Jak powinien wyglądać szyld reklamowy? 

Szyld reklamowy musi być dopasowany do charakteru prowadzonej działalności. Trudno wyobrazić sobie kancelarię adwokacją z kolorowym szyldem, albo papugarnię, która będzie reklamować się szyldem stonowanym. Dlatego tak ważne jest to, aby projekt szyldu został dobrze dopasowany. Kolejną kwestią jest jego kształt. Szyldem wcale nie musi być kwadratowa lub prostokątna tabliczka. Owszem, w wielu firmach takie właśnie tabliczki dobrze się sprawdzają, zwłaszcza w biurowcach, jednak jest cała masa działalności, w których można pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa. Szyld reklamowy może być duży, może być kolorowy, może mieć różne kształty i czcionkę. Może być też podświetlany, aby zwiększyć jego widoczność. Kiedy chcesz stworzyć szyld dla swojej dzielności, warto rozważyć kilka opcji i wybrać Agencję, która je przedstawi. 

Szyld powinien być również estetycznie wykonany, przyjemny w odbiorze i czytelny dla odbiorcy. Napisy powinny być wyraźne i dobrze widoczne. A z czego może być wykonany szyld? Z najróżniejszych materiałów, chociaż najlepiej sprawdza się pleksi, drewno, dibond, ale również aluminium i inne. 
 

Zadania szyldu reklamowego 

Aby odpowiednio dopasować szyld, należy znać także jego zadania. Szyld reklamowy spełnia trzy podstawowe funkcje i są to: 

•    funkcja informacyjna – informuje o tym, z jaką firma, miejscem mamy do czynienia, czy jest to fryzjer, kancelaria prawna, sklep mięsny, czy kwiaciarnia. 
•    funkcja estetyczna  - szyld powinien być wykonany w sposób estetyczny, miły dla oka. Jego odbiór powinien być przyjemny dla konsumenta i powinien nasuwać dobre skojarzenia. 
•    funkcja perswazyjna – szyld powinien zachęcać do skorzystania z usług. Może zdarzyć się, że klient po zobaczeniu szyldu zdecyduje, czy zapukać, czy też nie, czy wejść, czy nie, czy skorzystać z usług. Oczywiście łączy się to z estetyką wykonania szyldu oraz jego dopasowaniem do prowadzanej działalności, o czym wspominaliśmy wcześniej. 


Szyld reklamowy w Vizion Studio 

Nasza Agencja Reklamowa Vizion Studio może dla Państwa zaprojektować szyld reklamowy, odświeżyć go (wykonać tzw. redesign o którym pisaliśmy TU), a także fizycznie go wykonać. Jesteśmy do dyspozycji zarówno firm, które dopiero powstają i poszukują agencji, która kompleksowo zajmie się reklamą, jak i firm, które już wiele lat działają na rynku jednak potrzebują odświeżenia i innego spojrzenia na reklamę. Mamy ogromne doświadczenie poparte zadowoleniem naszych klientów i setkami realizacji, które można zobaczyć na naszej stronie!. Zapraszamy do kontaktu! 
 

Mińsk Mazowiecki Agencja Reklamowa