strony internetowe
tworzenie stron
Blog  »  Wizytówki - czy jeszcze się ich używa?

Wizytówki - czy jeszcze się ich używa?

W dobie powszechności internetu i innowacyjnych rozwiązań technologicznych, może się nam wydawać, że klasyczne formy reklamy, np. wizytówki, są przestarzałym i zbędnym rozwiązaniem. W końcu z klientami i kontrahentami kontaktujemy się głównie poprzez Internet, wykorzystując do tego media społecznościowe, e-maile, wideokonferencje, czaty. Podpisywanie umów, spotkania, omawianie ważnych firmowych kwestii – wszystko to może odbywać się online. Mimo to okazuje się jednak, że wizytówki nadal świetnie spełniają swoją rolę.

Kontakt zawsze w pogotowiu

Wizytówki nie zajmują dużo miejsca. Można nosić je w specjalnym wizytowaniu, w portfelu, ale też po prostu w kieszonce ubrania czy podręcznej, codziennej torby. Nigdy nie wiadomo, czy w sklepie, w urzędzie, czy na konferencji lub targach nie spotkamy potencjalnego klienta. Wręczenie wizytówki jest często wygodniejsze, niż prośby o podanie numeru telefonu lub e-maila w celu przesłania wizytówki elektronicznej. Przez potencjalnego klienta takie działania mogą być tez odbierane jako zbyt nachalne. Z kolei wizytówka, która wydaje się być niezobowiązująca, doskonale sprawdza się w takich sytuacjach.

 

Kontakt bezpośredni – nadal bardzo skuteczny

Rozwój technologiczny jest nieunikniony i bardzo, bardzo korzystny. Przyspiesza wszelkie procesy zachodzące w firmie i ułatwia komunikację. Jednak, nie można zapominać, że kontakt bezpośredni nadal jest bardzo ważny, cenny, a przede wszystkim skuteczny. Marketing bezpośredni, a więc spotkanie z klientem czy kontrahentem w cztery oczy, możliwość nawiązania relacji, uściśnięcie dłoni , przekazanie sobie wizytówki – wszystko to powoduje, że jesteśmy lepiej zapamiętani i szansa na podjęcie współpracy jest spora.
 

Nośnik reklamy

Wizytówka to tani, mały i praktyczny nośnik reklamy, który zawsze można mieć przy sobie. Na wizytówce znajduje się nie tylko imię i nazwisko oraz numer telefonu, ale można umieścić na niej znacznie więcej informacji. Przede wszystkim wizytówka powinna pasować do całościowej identyfikacji wizualnej firmy, a więc powinna korespondować kolorystyką, rodzajem czcionki – to jeszcze bardziej wzmocni i utrwali przekaz. Na wizytówce może, a nawet powinno znaleźć się logo firmy. Mając przy sobie dobrze zaprojektowaną i przygotowaną wizytówkę, zawsze możesz zareklamować swoją firmę.
 

Wizytówka wzmacnia dobry wizerunek firmy

W świadomości społeczeństwa bardzo mocno funkcjonuje przeświadczenie, że osoba posiadająca wizytówki swojej firmy, jest przedsiębiorcą godnym zaufania, któremu zależy na wizerunku swojego biznesu  – przekonanie takie prędko się nie zmieni. Dodatkowo, jeżeli wizytówka jest estetycznie zaprojektowana i nie jest tylko świstkiem papieru, a ładnie wykonaną wizytówką z dobrego papieru, zrobi naprawdę dobre wrażenie! A pamiętaj, że dobre pierwsze wrażenie jest naprawdę istotne w aspekcie kontaktów międzyludzkich, również tych biznesowych
 

Wizytówka sprawia, że jesteś zawsze przygotowany

Zdarzają się sytuacje, w których przedsiębiorca nie jest przygotowany na kontakt z osobą, która akurat w danym momencie jest potencjalnie zainteresowana współpracą. Może zdarzyć się to w pubie po pracy, albo na wycieczce w górach z rodziną. Zapisanie swoich danych na kawałku papieru, serwetce, rozładowany telefon, brak zasięgu – wszystko to może sprawić, że stracisz dobrego klienta, którego spotkałeś nieoczekiwanie. Wizytówka w portfelu, który zawsze nosi się przy sobie, może spowodować, że wyjdziesz z takiej sytuacji jako zwycięzca!
 

Wizytówka – idealne rozwiązanie dla klientów „starszej daty”

W biznesie można spotkać się z klientami i kontrahentami w różnym wieku. Niektórzy, zwłaszcza osoby starsze, przyzwyczajone są do innych standardów kontaktów i używają innych narzędzi komunikacji niż osoby młodsze. Technologia oczywiście nie jest im obca, jednak wysyłanie wizytówek elektronicznych na ulicy lub inne formy kontaktu online, nie zawsze są w ich przekonaniu dobre i stosowne. Jednocześnie, bardzo często to właśnie takie osoby są godne zaufania, prowadzą ugruntowane biznesy i warto podejmować z nimi współpracę. Warto mieć dla takich osób przygotowane wizytówki – z pewnością to docenią.
 

Wizytówka to wędrująca reklama

Wizytówki, w porównaniu z innymi drukowanymi materiałami, np. ulotkami, rzadko się wyrzuca. Nawet, jeżeli nie przydają się osobie, która je dostała, często i tak jest przechowywana w portfelu, biurku firmowym, czy jednej z domowych szuflad lub w specjalnym wizytowniku. Wizytówek nie wyrzuca się, ponieważ nigdy nie wiadomo, czy jakoś kontakt się nie przyda. Często bywa tak, że na spotkaniu, czy to biznesowym, czy w gronie przyjaciół lub rodziny, słyszymy, że ktoś potrzebuje kontaktu do konkretnej firmy – wystarczy wtedy wyciągnąć wizytówkę i podać ją dalej. Jeżeli wiec z wizytówki nigdy nie skorzystała osoba, której ją podarowałeś, być może skorzysta z niej zupełnie ktoś inny!
 

Chociaż może wydawać się nam, że niektóre formy reklamy nie są już tak atrakcyjne jak dawniej, to jednak trzeba pamiętać o tym, że w niektórych przypadkach są nadal  najskuteczniejszymi metodami promowania biznesu.
 

Zapewniamy najwyższa jakość wykonania wizytówek

W Vizion Studio wykonujemy dla naszych klientów wizytówki idealnie dopasowane do całościowego wizerunku firmy. Dbamy o ich eleganckie wykończenie. Nasi klienci mogą wybierać spośród różnych rodzajów papierów – matowych i błyszczących.  Powiedz nam czego oczekujesz, a my spełnimy Twoje wymagania. Chętnie też doradzimy w wyborze – mamy naprawdę duże doświadczenie!

 

 

Mińsk Mazowiecki Agencja Reklamowa